Fale radiowe – lifting bez skalpela

Zabiegi z wykorzystaniem radiofrekwencji opierają się na wywołaniu efektu termicznego w tkance. Główne działanie biologiczne polega na przegrzewaniu włókien kolagenowych do temperatury 54°C. Pod wpływem ogrzania ulegają one skurczeniu, a wtórnie także napięciu. Przegrzanie przyczynia się do stymulacji fibroblastów, a tym samym odbudowy oraz wytwarzaniu nowego kolagenu i elastyny. Dzięki temu zjawisku uzyskuje się efekt zwiększonego napięcia skóry, poprawy jej elastyczności, gęstości oraz poprawy owalu twarzy i kolorytu twarzy. Fale radiowe stymulują tkanki powierzchowne i głębiej położone, poprawiają ich dotlenienie, odżywienie oraz mikrocyrkulację. Ten rodzaj ciepła nazywany jest ciepłem endogennym, czyli wytwarzanym wewnątrz tkanek. Promieniowanie RF w znacznym stopniu jest absorbowane w podskórnej tkance tłuszczowej, mięśniach, płynach ustrojowych i narządach miąższowych. Wzmożenia tempa przemiany materii, a co za tym idzie podwyższenie temp. o 1°C powoduje wzrost tempa przemiany materii o 3,6%. Wzrost temperatury wywołuje rozluźnienie mięśni. Reasumując zastosowanie RF przyczynia się do redukcji nadmiaru tkanki tłuszczowej, zmniejszenia problemów związanych z cellulitem, oraz modelowania sylwetki w zabiegach na ciało. Wykonując zabiegi na twarz można przyczynić się do minimalizacji zmarszczek, zwiększenia elastyczności skóry, modelowanie owalu twarzy i poprawy jej wyglądu. W fizjoterapii pod wpływem diatermii uzyskuje się efekt przeciwbólowy, przeciwzapalny i przeciwobrzękowy.

Wskazania: podniesienie owalu twarzy i podbródka ujędrnienie struktury skóry spłycenie głębokich zmarszczek zmniejszenie „worków” pod oczami i „kurzych łapek” odbudowa kolagenu terapia zapobiega starzeniu – profilaktyka zmniejszenie przebarwień redukcja zanieczyszczeń, rozszerzonych porów i stanów zapalnych konturowania ciała redukcja cellulitu zmniejszania obwodu poszczególnych partii ciała obkurczania i ujędrniania skóry ciała. podniesienie pośladków likwidacja „luźnej” skóry na brzuchu i wewnętrznej stronie ud.

Częstotliwość zabiegów: od 4 do 8 sesji zabiegowych, w zależności od kondycji skóry i miejsca zabiegowego twarz → zabiegi wykonujemy w przerwach 15 – 25 dniowych, w zależności od zaawansowania procesów starzenia tj. profilaktycznie co 25 dni, intensywna terapia przeciwstarzeniowa co 15 dni → ciało: co 10 dni